Sult er ikke et problem lenger – perfekt for utholdenhetssport

Vil du gjennomføre et langt løp, dra på fjelltur med sykkelen din, eller konkurrere i et par dager i høye temperaturer?



Da trenger du definitivt karbohydrater! Selv om lavkarbo er "trendy" akkurat nå, er karbohydrater avgjørende for utholdenhetssport. De må være tilgjengelige for å gi energi og for at musklene skal fungere. Hvis de ikke er tilgjengelige, er sulten på vei – ytelsen minker, du blir svakere, og noen føler seg til og med svimmel.


Tommelfingerregel: Spis eller drikk et måltid rikt på karbohydrater før sport, drikk en isotonisk drikk senest en time under sport, og gjør det samme etter sport for å fylle opp kroppens reserver.



Den tyske friidrettsforeningen, DLV, er også klar over viktigheten av en optimal karbohydratforsyning som er trygg for konkurranseidrett. Derfor hadde de allerede gitt sine utøvere FitLine Fitness-Drink til treningsleiren før sommerlekene i Tokyo i 2020.


DLV Director-General, Idriss Gonschinska, er overbevist om at utøverne vil dra nytte av FitLine:



Den utøveroptimaliserte, isotoniske karbohydratelektrolyttløsningen* til FitLine Fitness-Drink bidrar til å opprettholde ytelsen under langvarig utholdenhetstrening; det smaker godt og tolereres godt selv ved topp ytelse! Trefasekonseptet gir optimal forsyning før, under og etter trening.


* Magnesium støtter muskelfunksjon og bidrar til å redusere tretthet og utmattelse.

96 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle